woensdag 15 augustus 2012

gehaakte poppetjes in Zeeuwse dracht


Geluks poppetjes vond ik erg leuk, maar welke moet je dan
maken.... er zijn zo veel leuke poppetjes.
Toen kreeg ik van iemand op het dorp  patroontjes van deze
poppetjes en gelijk maar de vraag of ik er een Zeeuwse dame van kon maken.
Nou, dat lukte niet 1, 2 ,3... want de muts is een erg gepuzzel
maar ik ben tevreden met het resultaat.
Dit is de achterkant van het mutsje.
 De man moest het een Westkappelaartje worden met de klep
van de pet naar rechts en ook dit is gelukt.

Dames aan weerszijden zijn in Bevelandse dracht en de
man is in Walchers kostuum.


Groetjes Hanneke







27 opmerkingen:

  1. Dat moet een heel gepriegel zijn geweest, maar wat goed gelukt zeg! Het boekje gelukspoppetjes haken is naar me onderweg, ik hoop dat ze bij mij ook zo mooi worden :)

    Groetjes, Saskia
    http://sas--kia.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schattig en een eigen 'karakter' gegeven aan de popjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww wat is dit geweldig mooi zeg :-) wat een gepriegel wat een kunst!!
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/07/give-away-creaties-and-stuff-by-jenneke.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. owwww en dank je wel voor de link naar mijn give away

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat origineel... Leuk om je eigen draai er aan te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ze vanmiddag in het echt mogen bewonderen en ik vind ze ook erg geslaagd

    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn die leuk geworden Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whah! Geweldig!!!!!! :-) Ik ga deze week even linken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap gemaakt. Zo zijn ze wel origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enige haakwerkjes en ook nog zo gelijkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn echt Enig geworden en het lijkt
    me zeker een priegelwerkje, zo klein is het.
    maar heel knap dat het zo goed gelukt is en
    helemaal naar eigen ontwerp.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat knap gedaan zeg!!! Heel leuk geworden

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super Hanneke, hingen die ook op je kraam? Ik zou ze ook wel willen hebben :)!! Ga je ze ook verkopen? Leuk dat we elkaar gisteren nog even zagen, al was het wel superwarm, zeker met die 6 kilo aan rokken, ha ha!! Groetjes Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lupineke, ze hingen in mijn kraam en iki verkoop ze, wel nog even op bestelling,
      groetjes

      Verwijderen
  14. Ai wat leuk en superknap gedaan !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze ontzettend leuk geworden, heel knap gemaakt.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. als Zeeuwse woonachtig in Den Haag vind ik dit helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn ze leuk en wat een gepriegel zeg, knap ik zou daar een geduld voor hebben. Fijne avond en zondag. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Hanneke, wat een gezellige blog heb jij, ik kom zeker terug.
    Poppetjes zijn zo goed gelukt, knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Hanneke,

    Jij bent echie creatief. Hoe krijg je het voor elkaar zulke poppetjes haken. Echt knap hoor. Ik ben meer van de vierkante en ronde lapjes, maar jij weet welr aad met je haaknaald hihi.

    Ben alweer benieuwd naar je volgende creatie.

    Gigagrotegroetjes,
    Neltine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt een leuk Zeeuws stel gemaakt!! Super hoor!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste Hanneke,

    Ik vind ze helemaal geweldig!!! Is het mogelijk dat ik één stel van je kan kopen. Mijn moeder is Zeuwse, ze heeft altijd in Westkapelle gewoond. Het lijkt me een leuk kado voor haar 60e verjaardag.

    Ik bewonder je werkjes, leuke site,

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waar kan ik dat patroontje vinden voor die zeeuwse klederdracht

    BeantwoordenVerwijderen