dinsdag 25 juni 2013

Beroepen morgen op de Lichtstraal...

Ik was uitgenodigd op basisschool de Lichtstraat in Westkapelle om mee te doen met
de beroepen morgen/dag.
Er liepen heel veel juffen en meesters verkleed als echte schoolfrikken, schilders,
een heuse directeur in sjiek pak, ook heel veel
kinderen waren verkleed, maar 1 meneer was gewoon zichzelf:
jawel een heuse burgemeester die deze dag opende.
Met z'n allen werd het Lichtstraal lied gezongen, een super leuk
lied:
Westkapelle is het dorpje van mijn dromen,
waar ik thuis ben, waar ik opgroei, waar ik speel,
met het strand, de duinen en de molen,
't is het plekje waar ik me nooit verveel.
 
En te midden van dat dorp daar aan 't water
staat mijn school waar ik zo vaak te vinden ben.
waar ik lees en waar ik schrijf, voor nu en later
't is de Lichtstraat war ik alle kinderen ken.
enz
 
Daarna gingen alle klassen in groepjes naar verschillende beroepen waar ze
voor gekozen hadden: schilderen, timmeren, tennisles, bij een heuse politieagent
moest je blazen......of een rondrit met een oude brandweerauto
 of............ een sleutelhanger maken bij een echte sleutelhangermaakster!
En dat was ik, bijgestaan door 2 dames die me hielpen, hebben we
een gezellige morgen gehad.
Heerlijk zat iedereen te graaien in de kralen bakjes op zoek naar
de mooiste kralen en sommige jongens maakten een voetbal sleutelhanger.
Heerlijk met z'n allen in het zonnetje.....
Een zeer geslaagde morgen.
 
Groetjes Hanneke
 


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè zo'n ochtend, zo genieten!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er zeker uit als een geslaagde morgen.
    Leuk thema; beroepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal heel sfeervol
    uit Hanneke, iedereen had het duidelijk
    goed naar de zin.
    Leuk ook het enthousiasme waarmee
    de sleutelhangers werden gemaakt.
    En het weer hielp ook mee voor de
    goede stemming, heel leuk.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen