dinsdag 28 maart 2017

Stola ....alla Adinda Zoutman

Wie kent ze niet....de mooie stola's die Adinda Zoutman maakt.
Gewoon lekker haken, niks geen patroon, gewoon beginnen en je ziet wel hoe
het gaat lopen.
Ik ben een fan van haar en toen ik las dat je een workshop kon volgen onder leiding van haar
togen vriendin Addy en ik naar Wagenberg (ong. 15 min. vanaf Breda) naar
atelier Bonita-Loka .
Dit is Adinda, hartelijke en vriendelijke vrouw .
Dit zijn sjaals die zij gemaakt heeft, prachtig.
Maar ook wij gingen aan de slag met de uitgekozen kleuren wol, glitter
draad enz.en dan is het toch wel raar als je geen patroon hebt.
Nu konden we maar een begin maken, de rest moest thuis gebeuren, maar dan trek
je toch weer eens wat uit, wat niet mooi is, of de kleuren combi
valt tegen, maar gaande weg kreeg ik de slag te pakken.
Ik heb me gewoon lekker laten gaan, kijken of je wat moet meerderen....
of was het goed.... zou ik tussen de kleuren nog wat haken....
 is tie groot genoeg.......en dan de afwerking.......
Bloemen haken, pompom bandje mee haken en gewoon lekker uitbundig versieren
Eerst alles er op leggen en passen en meten, en dan vast naaien.
En dan er eens op een afstandje naar kijken....haha.
Maar het is heel leuk om te doen en ik ga dat vrij haken toch eens meer
doen want dat bevalt me goed.
 
 
 
Groetjes Hanneke

 
 

8 opmerkingen:

  1. Och Hanneke toch, wat een SCHOONHEID is het geworden, lijkt
    me zeker een hele uitdaging om er aan te beginnen maar heerlijk
    zonder patroon en volop je fantasie de vrije loop laten.

    Erg mooi de kleurencombinatie die je hebt gebruikt, en al die
    lieve kleine detail die je hebt aangebracht, het is net
    als vaker met jou projecten een TOPPRETJE geworden!!!

    Geniet van het heerlijke lente weer.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een hele uitbundige sjaal geworden, leuk! Leuk ook dat je er zoveel plezier aan hebt beleefd om het te maken. Ik ben al benieuwd naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, jouw sjaal is echt supermooi en prachtig geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had nog niet van haar en haar sjaals gehoord. Leuk om dit prachtige haakwerk te zien. Die van jou vind ik ook prachtig. Knap om dit zo zonder patroon te gaan haken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stond ze een tijdje geleden niet in Landleven? Ze heeft een heel eigen stijl en alles is zo fleurig om te zien!
    Jij gaat de show stelen met die schitterende stola...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen