donderdag 10 november 2016

Noute en Wanne

 
Hartelijk bedankt voor alle leuke reacties.
Zoals beloofd zal ik eens vertellen hoe ze zijn ontstaan.
Oorspronkelijk heten ze Leintje en Arjoan, en er is een bestaand patroon van hen als lappenpop.
Ik heb dit op een marktje gekocht maar ik dacht wat moet ik
met die slappe poppen die verdwijnen ergens in de kast.
Dus ben ik gaan opvullen.
Maar daar is het [patroon niet echt op gemaakt dus heb ik er behoorlijk aan
zitten sleutelen.
Noute zijn pak heb ik zelf ontworpen, hij heeft geen voeten maar staat
los op de klompen.
Bij Wanne heb ik nog meer verandert, het beukje er op gedaan ipv mee gehaakt,
ze heeft krullen in d'r muts,
de schort heb ik los gehaakt en het onderlijf ook verandert.
Beiden hebben een neus en mond gekregen dat vind ik toch leuker.
Zo zien ze er uit als lappenpop:
en het patroon is hier te koop: bij Keetje.
Dus ik ga zelf geen patroon uitgeven....de eer is aan een ander en ik
ga ook geen patroon uitschrijven van de veranderingen.
 
 
 
 
Ollemaele de hroeten van
 Noute en Wanne.
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. Leuk om dit te lezen Hanneke, en inderdaad zo opgevuld
    vind ik ze ook erg leuk geworden. Best een heel gepuzzel
    is dat geweest om het patroon aan te passen maar het
    is SUPER geslaagd.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit Zeeuwse stelletje is zó leuk geworden, vooral nu ze opgevuld zijn, zijn ze schattig. De naam Noute is bij ons niet zo bekend, maar Wanne of Wantje bij ons weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enorme gedaanteverwisseling, maar het is ermee een geweldig stel geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ..., leuk om het verhaal erachter te lezen! Als lappenpop vind ik ze ook enig. Maar jij kunt ze nu wel neerzetten! Dat is de narigheid met lappenpoppen ... ze fotograferen is al lastig.
    Veel plezier met Noute en Wanne, en doe ze de hartelijke groeten! Het is een prachtstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een mooi stel van gemaakt...heel leuk en creatief..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag toevallig boerin Wanne op Pinterest en klikte op je website. Wat leuk om mijn Leintje en Arjoan in een andere gedaante te zien. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top dat je er nadrukkelijk bij vermeldt dat het niet jouw originele patroon is maar je hebt er wel een lief koppeltje van gemaakt, klasse !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel hoor!
      En natuurlijk zet ik er de naam bij die het patroon ontworpen heeft, ik strijk die eer niet op :-)

      Verwijderen