dinsdag 3 mei 2016

Tas met nylondraad....haken

Ik had een filmpje op youTube gezien van nylondraad haken en dat leek me leuk.
Schijnbaar is dit een nieuwe rage want op faceboek schijnt hiervan ook een pagina te zitten,
Ik had nog 3 bollen Fenna dus ik hoefde alleen nog nylondraad te kopen van 6mm dik
ik kocht 20 meter en ik heb 1 meter over.
Ik haakte met haaknld nr 5 en voor de bodem heb ik 1 draad
Fenna en 1 paarse draad, want ik wist niet hoeveel ik totaal nodig had, dus wilde dit eerst eens bekijken.
Maar dit viel erg mee dus heb ik na de bodem met 2 draden Fenna gehaakt.
Ik zat dus met mijn haakwerk voor de pc naar dit filmpje te kijken.
Mary legt het heel duidelijk uit en kan gewoon niets mis gaan.
Zelf moet je bepalen hoe groot dat je tas word,
Bij mij is de bodem 30 x 13 cm, de hoogte 20 cm
en de breedte ong 40 cm van onderen gemeten, ik heb
de tas naar boven taps laten lopen, dus geminderd, vind ik mooier.
En zie hier het resultaat!
Gaaf he, een gezellige en stevige tas! 
Erg leuke techniek, daar gaat meer van volgen.
 
Groetjes Hanneke. 
 
 


8 opmerkingen:

  1. Ontzettend gaaf gedaan! Wat een goed idee, dat nylondraad... zo krijg je dus een hele stevige tas! Je moet er maar op komen. Ik snap wel dat je zo enthousiast bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gedaan en het zal best sterk zijn met dat nylondraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het 1x eerder langs zien komen super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie het al helemaal voor me Hanneke, jij al kijkend
    naar het filmpje aan het haken. Wat me trouwens op viel
    was dat deze dame met haar rechterhand haakt en met
    haar linkerhand knipt.

    Nu doet een mens natuurlijk veel zowel met links als
    rechterhand maar knippen kan ik niet met beide handen.

    Maar nu even over je tas, het is een JUWEEL geworden,
    dat taps toe laten lopen is prachtig en de kleuren
    zijn SUPER!!! Jij bent [ denk ik ]ook echt een
    kleurrijk persoon in alle opzichten.

    Nog even over je reactie op mijn blog, wie weet ga
    ik ze nog wel eens verkopen, maar inderdaad zoals je al schreef ik koester gewoon te veel mijn creatie's en
    kan er eigenlijk maar moeilijk afstand van doen.

    Geniet van een fijne week verder,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love it. i have tried it sometimes but i need to do it better.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw tas is erg mooi geworden. Het lijkt mij ook een leuk werkje. Dit zal vast niet je laatste tas zijn.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great idea and super pretty! Love the happy colors ♥
    Have a sunny weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen