maandag 30 juli 2012

Zaterdag avond....

Normaal schrijf ik geen blogje over zaken die ik privé doe, wel alles
over het ateljeetje, maar nu maak ik een uitzondering.
Afgelopen zaterdag was het Streekdrachten dag in Veere.
Een hele middag was er van alles te zien en 's avonds was er een
avondvoorstelling in de Grote kerk.
Hier werd een marktdag nagespeeld van vroeger tijden in Middelburg.
Schitteren, we hebben genoten want beiden zijn we erg geïnteresseerd in
klederdracht,
Het Westkappels koor trad op en na de pauze de voorstelling.
Er werd prima uitgelegd uit welke jaren de diverse kledij kwam, welke verschillen
er waren tussen protestants en katholiek of tussen
Walcheren en Zuid Beveland.
In de pauze ben ik op zoek gegaan naar Lupineke.
Zij heeft een mooi blog en schrijft veel over Zeeland en klederdracht.
Ik wist welke kledij ze droeg en jawel hoor, we hebben
kennis gemaakt, heel kort maar leuk.
Hier onder een foto collage met foto'van mezelf en 2 van internet.




En deze foto vind ik schitterend.( is van Lupineke).
Vier Wasschappelaers in Veere.
vlnr: Ko, Jan, Piet en Frits.




Vandaag was het Zeeuwse markt In Burgh- Haamstede op camping Duinhoeve.
Winderig maar gezellig, maar helaas niet echt Zeeuws.

Nu op naar woensdag: de Zeeuwse dag in Westkapelle.
Van alles te doen bij het Polderhuis en op de markt.
Ook dan hoop ik mijn fototoestel bij me te hebben,
om jullie mee te laten genieten.


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk die zeeuwse dagen, had het ook al bij Lupineke gelezen.
    Heel mooi al die klederdrachten heerlijke nostalgie.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk om je te eindelijk ontmoeten Hanneke! Het was werkelijk een geweldige dag, zoveel mensen die hebben genoten, en het weer zat ook nog mee! En leuk om mijn foto hier terug te zien ;)! Wij zijn woendag 15 augustus met een klederdrachtenshow in Westkapelle, maar misschien kom ik deze week alleen gezellig kijken! Tot..?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk, ik had het al gelezen. Leuk verslag en foto's ook bij jou. Wat is er veel te beleven in Zeeland. Geniet ervan, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen